Karta przedmiotu
Cz. 1
Informacje ogólne o przedmiocie |
||||
1. Kierunek studiów: Coaching medyczny |
2. Poziom kształcenia: II stopień / profil ogólnoakademicki 3. Forma studiów: studia stacjonarne |
|||
4. Rok: I rok / cykl 2020-2022 |
5. Semestr: II |
|||
6. Nazwa przedmiotu: Wprowadzenie do hermeneutyki i fenomenologii |
||||
7. Status przedmiotu: obowiązkowy |
||||
8. Treści programowe przedmiotu i przypisane do nich efekty uczenia się |
||||
Zapoznanie z metodą fenomenologiczną i hermeneutyczną. Zapoznanie z rolą języka, funkcją metafor i przypowieści.
Efekty uczenia się/odniesienie do efektów uczenia się zawartych w standardach w zakresie wiedzy student zna i rozumie: EUs_W44 w zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: EUs_K11
|
||||
9. liczba godzin z przedmiotu |
40 |
|||
10. liczba punktów ECTS dla przedmiotu |
1 |
|||
11. Sposoby weryfikacji i oceny efektów uczenia się |
||||
Efekty uczenia się |
Sposoby weryfikacji |
Sposoby oceny* |
||
W zakresie wiedzy |
Zaliczenie na ocenę – test wyboru |
* |
||
W zakresie umiejętności |
Obserwacja |
* |
||
W zakresie kompetencji |
|
* |
||
* zakłada się, że ocena oznacza na poziomie:
Bardzo dobry (5,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i znacznym stopniu przekraczają wymagany poziom
Ponad dobry (4,5) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i w niewielkim stopniu przekraczają wymagany poziom
Dobry (4,0) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na wymaganym poziomie
Dość dobry (3,5) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na średnim wymaganym poziomie
Dostateczny (3,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na minimalnym wymaganym poziomie
Niedostateczny (2,0) – zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Karta przedmiotu
Cz. 2
Inne przydatne informacje o przedmiocie |
|
|||
12. Jednostka realizująca przedmiot, adres, e-mail: Zakład Filozofii i Bioetyki, Katedra Nauk Społecznych i Humanistycznych WNoZ w Katowicach, 40-752 Katowice ul. Medyków 12 |
|
|||
13. Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za realizację przedmiotu: dr n. hum. Katarzyna Szmaglińska |
|
|||
14. Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji: brak |
|
|||
15. Liczebność grup |
Zgodna z uchwałą Senatu SUM |
|||
16. Materiały do zajęć |
|
|||
17. Miejsce odbywania się zajęć |
e-learning, zgodnie z harmonogramem |
|||
18. Miejsce i godzina konsultacji |
Informacje dostępne na stronie: filozofia.sum.edu.pl |
|||
19. Efekty uczenia się |
||||
Numer przedmiotowego efektu uczenia się |
Przedmiotowe efekty uczenia się |
Odniesienie do efektów uczenia się zawartych w standardach |
||
P_W01 |
Student wyjaśnia rolę metafor i przypowieści w pracy coacha. |
EUs_W44 |
||
P_K01 |
Student wykorzystuje zdolności analityczne dla rozwiązywania złożonych problemów związanych z wykonywaniem zawodu. |
EUs_K11 |
||
20. Formy i tematy zajęć |
Liczba godzin |
|||
20.1. Wykłady |
|
|||
Podstawowe pojęcia fenomenologii i hermeneutyki. |
4 |
|||
Rola języka. Znaczenie interpretacji. Metafory i przypowieści. |
4 |
|||
Nastawienie naturalne a fenomenologiczne. Fenomenologia a uważność. |
4 |
|||
Hermeneutyczne ujęcie osoby. |
4 |
|||
Fenomenologiczna koncepcja doświadczenia.
|
4 |
|||
20.2. Seminaria |
|
|||
Wprowadzenie do przedmiotu: przegląd wybranych tekstów poświęconych fenomenologii i hermeneutyce. |
5 |
|||
Rola języka. Wykorzystanie metafor i przypowieści – praca nad tekstem. |
5 |
|||
Zastosowanie fenomenologii na wybranych przykładach. |
5 |
|||
Zastosowanie hermeneutyki na wybranych przykładach. |
5 |
|||
20.3. Ćwiczenia |
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
21. Literatura |
||||
Barth G.: „Hermeneutyczne doświadczenie osoby” [w:] „Hermeneutyka osoby”, Wydawnictwo KUL, Lublin 2013. Gadamer H.-G.: „Człowiek i język” [w:] „Rozum, słowo, dzieje”, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 2000. Sokolowski R.: „Wprowadzenie do fenomenologii”, Wydawnictwo WAM, Kraków 2012. Szymańska B.: „O uważności” [w:] „Oblicza fenomenologii”, (red.) P. Mróz, J. Hariderek, Collegium Columbinum, Kraków 2000. Wolska D.: „Od doświadczenia do wydarzania. Fenomenologiczna koncepcja doświadczenia i jej radykalizacja” [w:] „Odzyskać doświadczenie”, Universitas, Kraków 2012. Mróz P., Warmiński A.: „W kręgu solipsyzmu emocjonalnego” [w:] „Oblicza fenomenologii”, (red.) P. Mróz, J. Hariderek, Collegium Columbinum, Kraków 2000. Półtawski A.: „Czym jest fenomenologia” [w:] „Wprowadzenie do fenomenologii. Interpretacje, zastosowania, problemy”, (red.) W. Płotka, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2014.
|
||||
22. Kryteria oceny – szczegóły |
|
|||
Zgodnie z zaleceniami organów kontrolujących. Zaliczenie przedmiotu - student osiągnął zakładane efekty uczenia się. Szczegółowe kryteria zaliczenia i oceny z przedmiotu są zamieszczone w regulaminie przedmiotu.
|
||||