Karta przedmiotu
Cz. 1
Informacje ogólne o przedmiocie |
||||
1. Kierunek studiów: Coaching medyczny |
2. Poziom kształcenia: II stopień / profil ogólnoakademicki 3. Forma studiów: studia stacjonarne |
|||
4. Rok: I rok / cykl 2020-2022 |
5. Semestr: I |
|||
6. Nazwa przedmiotu: Logika stosowana |
||||
7. Status przedmiotu: obowiązkowy |
||||
8. Treści programowe przedmiotu i przypisane do nich efekty uczenia się
Przedstawienie metod logiki niezbędnych w procesie zdobywania wiedzy dobrze uzasadnionej Zaznajomienie z metodami krytycznego myślenia i prowadzenia logicznej argumentacji.
|
||||
Efekty uczenia się/odniesienie do efektów uczenia się zawartych w standardach w zakresie wiedzy student zna i rozumie: EUs_W46 w zakresie umiejętności student potrafi: EUs_U22, EUs_U38, EUs_U40, EUs_U46, EUs_U50
|
||||
9. liczba godzin z przedmiotu |
45 |
|||
10. liczba punktów ECTS dla przedmiotu |
1 |
|||
11. Sposoby weryfikacji i oceny efektów uczenia się |
||||
Efekty uczenia się |
Sposoby weryfikacji |
Sposoby oceny* |
||
W zakresie wiedzy |
Egzamin pisemny na ocenę |
* |
||
W zakresie umiejętności |
Obserwacja |
* |
||
W zakresie kompetencji |
|
* |
||
* zakłada się, że ocena oznacza na poziomie:
Bardzo dobry (5,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i znacznym stopniu przekraczają wymagany poziom
Ponad dobry (4,5) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i w niewielkim stopniu przekraczają wymagany poziom
Dobry (4,0) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na wymaganym poziomie
Dość dobry (3,5) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na średnim wymaganym poziomie
Dostateczny (3,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na minimalnym wymaganym poziomie
Niedostateczny (2,0) – zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Karta przedmiotu
Cz. 2
Inne przydatne informacje o przedmiocie |
|
|||
12. Jednostka realizująca przedmiot, adres, e-mail: Zakład Filozofii i Bioetyki, Katedra Nauk Społecznych i Humanistycznych WNoZ w Katowicach, 40-752 Katowice ul. Medyków 12 znh_sekretariat@sum.edu.pl kszmaglinska@sum.edu.pl
|
|
|||
13. Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za realizację przedmiotu: dr n. hum. Katarzyna Szmaglińska |
|
|||
14. Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji: brak |
|
|||
15. Liczebność grup |
Zgodna z uchwałą Senatu SUM |
|||
16. Materiały do zajęć |
Udostępnia na zajęciach nauczyciel prowadzący |
|||
17. Miejsce odbywania się zajęć |
e-learning, zgodnie z harmonogramem |
|||
18. Miejsce i godzina konsultacji |
Informacje dostępne na stronie: filozofia.sum.edu.pl |
|||
19. Efekty uczenia się |
||||
Numer przedmiotowego efektu uczenia się |
Przedmiotowe efekty uczenia się |
Odniesienie do efektów uczenia się zawartych w standardach |
||
P_W01 |
Student zna antropologiczne koncepcje będące |
EUs_W46 |
||
P_U01 |
Student potrafi stosować metody logiki do formułowania, wyjaśniania i rozstrzygania problemów |
EUs_U22 |
||
P_U02 |
Student potrafi stosować metody logiki do analizy krytycznej danych (niezależnie od ich źródeł) |
EUs_U38 |
||
P_U02 |
Student potrafi stosować metody logiki do planowania i realizacji zadań badawczych |
EUs_U40 |
||
P_U02 |
Student potrafi stosować metody logiki do przygotowania pisemnego opracowania wyników badań |
EUs_U46 |
||
P_U02 |
Student potrafi stosować metody logiki do opracowania |
EUs_U50 |
||
|
|
|
||
|
|
|
||
20. Formy i tematy zajęć |
Liczba godzin |
|||
20.1. Wykłady |
10 |
|||
1. O logice: ujęcia, działy, zastosowania. 2. O języku: pojęcie języka, rodzaje języków, języki rachunków logicznych.
|
5 |
|||
3. Kategorie wyrażeń: zdania (gramatyczne a logiczne; rodzaje zdań), nazwy (zakres, treść nazwy, rodzaje nazw), funktory i operatory.
|
5 |
|||
|
|
|||
20.2. Seminaria |
35 |
|||
4. Ustalanie relacji między zakresami pojęć (stosowanie metody).
|
5 |
|||
5. Podział (warunki poprawności, rodzaje podziałów). Ćwiczenia praktyczne.
|
5 |
|||
6. Definiowanie (rodzaje definicji, warunki poprawności definicji, sprawdzanie poprawności definicji – diagramy Venne’a).
|
5 |
|||
7. Wnioskowania – zawodne i niezawodne, poprawne i niepoprawne. Manipulacja słowna.
|
5 |
|||
8. Sprawdzanie poprawności składniowej wyrażeń.
|
5 |
|||
9. Sprawdzanie poprawności logicznej wnioskowań (stosowanie podstawowych praw i metod: KRZ, sylogistyki). |
10 |
|||
|
|
|||
20.3. Ćwiczenia |
0 |
|||
20.4 Samoksztalcenie |
0 |
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
21. Literatura |
||||
1. A. Jonkisz, Elementy logiki stosowanej. Wyższa Szkoła Administracji, Bielsko-Biała 2011. 2. Z. Ziembiński, Logika praktyczna. PWN, Warszawa 2006. 4. B. Stanosz, Ćwiczenia z logiki. Wydawnictwo Naukowe PWN, warszawa 2012. |
||||
22. Kryteria oceny – szczegóły |
|
|||
Zgodnie z zaleceniami organów kontrolujących. Zaliczenie przedmiotu - student osiągnął zakładane efekty uczenia się. Szczegółowe kryteria zaliczenia i oceny z przedmiotu są zamieszczone w regulaminie przedmiotu.
|
||||