Karta przedmiotu
Cz. 1
Informacje ogólne o przedmiocie |
||||
1. Kierunek studiów: Coaching medyczny |
2. Poziom kształcenia: II stopień / profil ogólnoakademicki 3. Forma studiów: studia stacjonarne |
|||
4. Rok: II rok / cykl 2020-2022 |
5. Semestr: III |
|||
6. Nazwa przedmiotu: Sztuka argumentacji |
||||
7. Status przedmiotu: obowiązkowy |
||||
8. Treści programowe przedmiotu i przypisane do nich efekty uczenia się
|
||||
Zapoznanie studentów z najważniejszymi zasadami skutecznego przekonywania. Kształtowanie umiejętności właściwej argumentacji. Kształtowanie umiejętności właściwego uzasadniania głoszonych tez.
Efekty uczenia się/odniesienie do efektów uczenia się zawartych w standardach w zakresie wiedzy student zna i rozumie: EUs_W47 w zakresie umiejętności student potrafi: EUs_U10, EUs_U24, EUs_U52
|
||||
9. liczba godzin z przedmiotu |
50 |
|||
10. liczba punktów ECTS dla przedmiotu |
2 |
|||
11. Sposoby weryfikacji i oceny efektów uczenia się |
||||
Efekty uczenia się |
Sposoby weryfikacji |
Sposoby oceny* |
||
W zakresie wiedzy |
Zaliczenie na ocenę |
* |
||
W zakresie umiejętności |
Obserwacja |
* |
||
W zakresie kompetencji |
|
* |
||
* zakłada się, że ocena oznacza na poziomie:
Bardzo dobry (5,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i znacznym stopniu przekraczają wymagany poziom
Ponad dobry (4,5) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i w niewielkim stopniu przekraczają wymagany poziom
Dobry (4,0) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na wymaganym poziomie
Dość dobry (3,5) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na średnim wymaganym poziomie
Dostateczny (3,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na minimalnym wymaganym poziomie
Niedostateczny (2,0) – zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Karta przedmiotu
Cz. 2
Inne przydatne informacje o przedmiocie |
|
|||
12. Jednostka realizująca przedmiot, adres, e-mail: Zakład Filozofii i Bioetyki, Katedra Nauk Społecznych i Humanistycznych WNoZ w Katowicach, 40-752 Katowice ul. Medyków 12 znh_sekretariat@sum.edu.pl kszmaglinska@sum.edu.pl mfajler@sum.edu.pl |
|
|||
13. Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za realizację przedmiotu: dr n. hum. Monika Fajler |
|
|||
14. Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji: brak |
|
|||
15. Liczebność grup |
Zgodna z uchwałą Senatu SUM |
|||
16. Materiały do zajęć |
Udostępnia na zajęciach nauczyciel prowadzący |
|||
17. Miejsce odbywania się zajęć |
e-learning, zgodnie z harmonogramem |
|||
18. Miejsce i godzina konsultacji |
Informacje dostępne na stronie: filozofia.sum.edu.pl |
|||
19. Efekty uczenia się |
||||
Numer przedmiotowego efektu uczenia się |
Przedmiotowe efekty uczenia się |
Odniesienie do efektów uczenia się zawartych w standardach |
||
P_W01 |
zna i rozumie zasady skutecznego przekonywania jednostek i grup społecznych |
EUs_W47 |
||
P_U01 |
potrafi trafnie nawiązać i prowadzić relację coachingową |
EUs_U10 |
||
P_U02 |
potrafi dobierać skuteczne metody argumentacji dostosowane do adresata |
EUs_U24 |
||
P_U04 |
potrafi argumentować w trakcie wystąpień ustnych |
EUs_U52 |
||
20. Formy i tematy zajęć |
Liczba godzin |
|||
20.1. Wykłady |
10 |
|||
Wprowadzenie w podstawowe zagadnienia z zakresu sztuki argumentacji. Argumentacja merytoryczna a argumentacja niemerytotyczna. |
5 |
|||
Taktyki argumentacyjne. Rodzaje argunentów. |
5 |
|||
20.2. Seminaria |
15 |
|||
Sztuka argumentacji w praktyce – ćwiczenia. |
5 |
|||
Sztuka argumentacji w praktyce – ćwiczenia. |
5 |
|||
Sztuka argumentacji w praktyce – ćwiczenia. |
5 |
|||
20.3. Ćwiczenia |
0 |
|||
20. 4. Samokształcenie |
25 |
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
21. Literatura |
||||
K. Szymanek, Sztuka argumentacji. Słownik terminologiczny. PWN. Warszawa 2012. M. Korolko, Retoryka i erystyka dla prawników. Wydawnictwo prawnicze PWN, Warszawa 2001.
|
||||
22. Kryteria oceny – szczegóły |
|
|||
Zgodnie z zaleceniami organów kontrolujących. Zaliczenie przedmiotu - student osiągnął zakładane efekty uczenia się. Szczegółowe kryteria zaliczenia i oceny z przedmiotu są zamieszczone w regulaminie przedmiotu.
|
||||