deklaracja dostępności
Logo Śląskiego Uniwersytetu Medycznego



Kompetencje kulturowe- Coaching medyczny

Opublikowano: 8 kwiecień 2020Poprawiono: 11 luty 2023
opis do obrazu 19

 

Karta przedmiotu

Cz. 1

Informacje ogólne o przedmiocie

1. Kierunek studiów: Coaching medyczny

2. Poziom kształcenia: II stopień / profil ogólnoakademicki

3. Forma studiów: studia stacjonarne

4. Rok: II rok / cykl 2020-2022

5. Semestr: IV

6. Nazwa przedmiotu: Kompetencje kulturowe

7. Status przedmiotu: obowiązkowy

8. Treści programowe przedmiotu i przypisane do nich efekty uczenia się

Znajomość różnic kulturowych, religijnych i etnicznych.

Uwrażliwienie na różnice kulturowe, religijne i etniczne.

Poszanowanie różnic kulturowych, religijnych i etnicznych.

 

Efekty uczenia się/odniesienie do efektów uczenia się zawartych w standardach

w zakresie wiedzy student zna i rozumie: EUs_W58

w zakresie umiejętności student potrafi: EUs_U06, EUs_U14

 

9. liczba godzin z przedmiotu

30

10. liczba punktów ECTS dla przedmiotu

2

11. Sposoby weryfikacji i oceny efektów uczenia się

Efekty uczenia się

Sposoby weryfikacji

Sposoby oceny*

W zakresie wiedzy

Zaliczenie na ocenę – test wyboru

*

W zakresie umiejętności

Obserwacja

*

W zakresie kompetencji

 

*

         

 

* zakłada się, że ocena oznacza na poziomie:

Bardzo dobry (5,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i znacznym stopniu przekraczają wymagany poziom

Ponad dobry (4,5) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i w niewielkim stopniu przekraczają wymagany poziom

Dobry (4,0) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na wymaganym poziomie

Dość dobry (3,5) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na średnim wymaganym poziomie

Dostateczny (3,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na minimalnym wymaganym poziomie

Niedostateczny (2,0) – zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.

 

 

 

Karta przedmiotu

Cz. 2

 

Inne przydatne informacje o przedmiocie

 

12. Jednostka realizująca przedmiot, adres, e-mail:

Zakład Filozofii i Bioetyki, Katedra Nauk Społecznych i Humanistycznych WNoZ w Katowicach, 40-752 Katowice ul. Medyków 12

kszmaglinska@sum.edu.pl

znh_sekretariat@sum.edu.pl

mfajler@sum.edu.pl

 

 

13. Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za realizację przedmiotu:

dr n. hum. Monika Fajler

 

14. Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji:

brak

 

15. Liczebność grup

Zgodna z uchwałą Senatu SUM

16. Materiały do zajęć

 

17. Miejsce odbywania się zajęć

e-learning, zgodnie z harmonogramem

18. Miejsce i godzina konsultacji

Informacje dostępne na stronie: filozofia.sum.edu.pl

19. Efekty uczenia się

Numer przedmiotowego efektu uczenia się

Przedmiotowe efekty uczenia się

Odniesienie do efektów uczenia się zawartych w standardach

P_W01

Student zna rolę międzynarodowych stowarzyszeń coachingu dla rozwoju wiedzy i praktyki zawodu.

EUs_W58

P_U01

Student stosuje zachowania asertywne.

EUs_U06

P_U02

Student dostrzega i szanuje uwarunkowania kulturowe, religijne i etniczne w pracy z klientem, a także rozpoznaje i rozróżnia dylematy praktyczne i etyczne związane z rozwojem nauk biomedycznych.

EUs_U14

20. Formy i tematy zajęć

Liczba godzin

20.1. Wykłady

 

Pojęcie kultury. Wielokulturowość. Kultura i subkultura.

10

Kulturowe uwarunkowania opieki zdrowotnej. Kontekst kultury w opiece zdrowotnej na świecie. Różnorodność moralna.

10

20.2. Seminaria

 

Wybrane aspekty uwarunkowań kulturowych w służbie zdrowia

5

Wybrane aspekty uwarunkowań kulturowych w służbie zdrowia

5

20.3. Ćwiczenia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21. Literatura

 

R. Benedict: Wzory kultury, [w:] Wiedza o kulturze, cz. 1: Antropologia kultury. Zagadnienia i wybór tekstów, (red.) A. Mencwel, Warszawa 2001.

T. F. Heatherton i in. (red.): Społeczna psychologia piętna Warszawa 2008, rozdz. 2 (Dlaczego ludzie piętnują: w stronę podejścia biokulturowego).

B. Bjerke: Kultura a style przywództwa. Zarządzanie w warunkach globalizacji, tłum. A. Hajdukiewicz i in., Kraków 2004, rozdz. 2 (Kultura przedsiębiorstwa).

Ph. Rosinski, G. Abbott: Coaching międzykulturowy, [w:] Coaching doskonały. Przewodnik profesjonalny, (red.) J. Passmore, tłum. B. Grabska-Siwek, G. Siwek, Warszawa 2012.

 

22. Kryteria oceny – szczegóły

 

 

Zgodnie z zaleceniami organów kontrolujących.

Zaliczenie przedmiotu - student osiągnął zakładane efekty uczenia się.

Szczegółowe kryteria zaliczenia i oceny z przedmiotu są zamieszczone w regulaminie przedmiotu.

 

         

 

 

Pozostałe aktualności...
opis do obrazu 17
Karty przedmiotów
11 luty 2023

Filozofia dialogu- Coaching medyczny

opis do obrazu 18
Karty przedmiotów
11 luty 2023

Historia etyki- Coaching medyczny

opis do obrazu 19
Karty przedmiotów
11 luty 2023

Semiotyka komunikacji- Coaching medyczny

opis do obrazu 20
Karty przedmiotów
11 luty 2023

Sztuka argumentacji- Coaching medyczny