Karta przedmiotu
Cz. 1
Informacje ogólne o przedmiocie |
||||
1. Kierunek studiów: Coaching medyczny |
2. Poziom kształcenia: II stopień / profil ogólnoakademicki 3. Forma studiów: studia stacjonarne |
|||
4. Rok: II rok / cykl 2020-2022 |
5. Semestr: IV |
|||
6. Nazwa przedmiotu: Kompetencje kulturowe |
||||
7. Status przedmiotu: obowiązkowy |
||||
8. Treści programowe przedmiotu i przypisane do nich efekty uczenia się |
||||
Znajomość różnic kulturowych, religijnych i etnicznych. Uwrażliwienie na różnice kulturowe, religijne i etniczne. Poszanowanie różnic kulturowych, religijnych i etnicznych.
Efekty uczenia się/odniesienie do efektów uczenia się zawartych w standardach w zakresie wiedzy student zna i rozumie: EUs_W58 w zakresie umiejętności student potrafi: EUs_U06, EUs_U14
|
||||
9. liczba godzin z przedmiotu |
30 |
|||
10. liczba punktów ECTS dla przedmiotu |
2 |
|||
11. Sposoby weryfikacji i oceny efektów uczenia się |
||||
Efekty uczenia się |
Sposoby weryfikacji |
Sposoby oceny* |
||
W zakresie wiedzy |
Zaliczenie na ocenę – test wyboru |
* |
||
W zakresie umiejętności |
Obserwacja |
* |
||
W zakresie kompetencji |
|
* |
||
* zakłada się, że ocena oznacza na poziomie:
Bardzo dobry (5,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i znacznym stopniu przekraczają wymagany poziom
Ponad dobry (4,5) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i w niewielkim stopniu przekraczają wymagany poziom
Dobry (4,0) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na wymaganym poziomie
Dość dobry (3,5) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na średnim wymaganym poziomie
Dostateczny (3,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na minimalnym wymaganym poziomie
Niedostateczny (2,0) – zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Karta przedmiotu
Cz. 2
Inne przydatne informacje o przedmiocie |
|
|||
12. Jednostka realizująca przedmiot, adres, e-mail: Zakład Filozofii i Bioetyki, Katedra Nauk Społecznych i Humanistycznych WNoZ w Katowicach, 40-752 Katowice ul. Medyków 12
|
|
|||
13. Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za realizację przedmiotu: dr n. hum. Monika Fajler |
|
|||
14. Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji: brak |
|
|||
15. Liczebność grup |
Zgodna z uchwałą Senatu SUM |
|||
16. Materiały do zajęć |
|
|||
17. Miejsce odbywania się zajęć |
e-learning, zgodnie z harmonogramem |
|||
18. Miejsce i godzina konsultacji |
Informacje dostępne na stronie: filozofia.sum.edu.pl |
|||
19. Efekty uczenia się |
||||
Numer przedmiotowego efektu uczenia się |
Przedmiotowe efekty uczenia się |
Odniesienie do efektów uczenia się zawartych w standardach |
||
P_W01 |
Student zna rolę międzynarodowych stowarzyszeń coachingu dla rozwoju wiedzy i praktyki zawodu. |
EUs_W58 |
||
P_U01 |
Student stosuje zachowania asertywne. |
EUs_U06 |
||
P_U02 |
Student dostrzega i szanuje uwarunkowania kulturowe, religijne i etniczne w pracy z klientem, a także rozpoznaje i rozróżnia dylematy praktyczne i etyczne związane z rozwojem nauk biomedycznych. |
EUs_U14 |
||
20. Formy i tematy zajęć |
Liczba godzin |
|||
20.1. Wykłady |
|
|||
Pojęcie kultury. Wielokulturowość. Kultura i subkultura. |
10 |
|||
Kulturowe uwarunkowania opieki zdrowotnej. Kontekst kultury w opiece zdrowotnej na świecie. Różnorodność moralna. |
10 |
|||
20.2. Seminaria |
|
|||
Wybrane aspekty uwarunkowań kulturowych w służbie zdrowia |
5 |
|||
Wybrane aspekty uwarunkowań kulturowych w służbie zdrowia |
5 |
|||
20.3. Ćwiczenia |
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
21. Literatura |
||||
R. Benedict: Wzory kultury, [w:] Wiedza o kulturze, cz. 1: Antropologia kultury. Zagadnienia i wybór tekstów, (red.) A. Mencwel, Warszawa 2001. T. F. Heatherton i in. (red.): Społeczna psychologia piętna Warszawa 2008, rozdz. 2 (Dlaczego ludzie piętnują: w stronę podejścia biokulturowego). B. Bjerke: Kultura a style przywództwa. Zarządzanie w warunkach globalizacji, tłum. A. Hajdukiewicz i in., Kraków 2004, rozdz. 2 (Kultura przedsiębiorstwa). Ph. Rosinski, G. Abbott: Coaching międzykulturowy, [w:] Coaching doskonały. Przewodnik profesjonalny, (red.) J. Passmore, tłum. B. Grabska-Siwek, G. Siwek, Warszawa 2012.
|
||||
22. Kryteria oceny – szczegóły |
|
|||
Zgodnie z zaleceniami organów kontrolujących. Zaliczenie przedmiotu - student osiągnął zakładane efekty uczenia się. Szczegółowe kryteria zaliczenia i oceny z przedmiotu są zamieszczone w regulaminie przedmiotu.
|
||||