deklaracja dostępności
Logo Śląskiego Uniwersytetu Medycznego



Historia etyki- Coaching medyczny

Opublikowano: 8 kwiecień 2020Poprawiono: 11 luty 2023
opis do obrazu 18

Karta przedmiotu

Informacje ogólne o przedmiocie

1. Kierunek studiów: Coaching medyczny

2. Poziom kształcenia:  II stopnia/profil ogólnoakademicki

3. Forma studiów: stacjonarne

4. Rok: I rok / cykl 2020-2022

5. Semestr: II

6. Nazwa przedmiotu: Historia etyki

7. Status przedmiotu: fakultatywny

8. Treści programowe przedmiotu i przypisane do nich efekty uczenia się

 

Znajomość głównych systemów etycznych w kontekście dziejów filozofii Zachodu.

Znajomość podstawowych zagadnień etycznych.

Umiejętność porównywania i znajomość różnic między systemami etycznymi.

 

Efekty uczenia się/odniesienie do efektów uczenia się zawartych w standardach

w zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: EUs_K12, EUs_K13

 

 

9. liczba godzin z przedmiotu

50

10. liczba punktów ECTS dla przedmiotu

2

11. Sposoby weryfikacji i oceny efektów uczenia się

Efekty uczenia się

Sposoby weryfikacji

Sposoby oceny*

W zakresie wiedzy

Zaliczenie na ocenę – test wyboru

*

W zakresie umiejętności

 

*

W zakresie kompetencji

Obserwacja

*

         

 

* zakłada się, że ocena oznacza na poziomie:

Bardzo dobry (5,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i znacznym stopniu przekraczają wymagany poziom

Ponad dobry (4,5) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i w niewielkim stopniu przekraczają wymagany poziom

Dobry (4,0) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na wymaganym poziomie

Dość dobry (3,5) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na średnim wymaganym poziomie

Dostateczny (3,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na minimalnym wymaganym poziomie

Niedostateczny (2,0) – zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.

 

 

 

Karta przedmiotu

Inne przydatne informacje o przedmiocie

 

12. Jednostka realizująca przedmiot, adres, e-mail:

Zakład Filozofii i Bioetyki, Katedra Nauk Społecznych i Humanistycznych WNoZ w Katowicach, 40-752 Katowice ul. Medyków 12

znh_sekretariat@sum.edu.pl

kszmaglinska@sum.edu.pl

 

 

13. Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za realizację przedmiotu:

dr n. hum. Katarzyna Szmaglińska

 

14. Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji:

brak

 

15. Liczebność grup

Zgodna z uchwałą Senatu SUM

16. Materiały do zajęć

Udostępnia nauczyciel prowadzący zajęcia

17. Miejsce odbywania się zajęć

e-learning, zgodnie z harmonogramem

18. Miejsce i godzina konsultacji

Informacje dostępne na stronie: filozofia.sum.edu.pl

19. Efekty uczenia się

Numer przedmiotowego efektu uczenia się

Przedmiotowe efekty uczenia się

Odniesienie do efektów uczenia się zawartych w standardach

P_W01

 

 

P_W02

 

 

……

 

 

P_U01

 

 

P_K01

Student jest gotów do przestrzegania zasad etycznych w rozwiązywaniu złożonych dylematów moralnych

EUs_K12

P_K02

Student jest gotów do dbania o etyczność prowadzenia badań naukowych

EUs_K13

20. Formy i tematy zajęć

Liczba godzin

20.1. Wykłady

15

Powstanie etyki jako odrębnej dziedziny filozofii.  Motywacje i konieczność jej powstania oraz odmienność jej tematyki od ontologii i epistemologii

5

Pogram etyki Sokratesa, stoików, epikurejczyków, Platona i Arystotelesa oraz problematyczność związana z działalnością sofistów.

5

Program etyki św. Augustyna, św. Tomasza, D. Hume’a, I. Kanta.  Zróżnicowanie nurtów etycznych na pragmatyzm, personalizm, deontologię.

5

 

 

 

 

20.2. Seminaria

15

Wprowadzenie w problematykę etyczną

5

Główne kierunki etyki dziejów filozofii Zachodu

5

Porównywanie zagadnień etycznych

5

 

 

20.3. Ćwiczenia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21. Literatura

 

T. Ślipko, Zarys etyki ogólnej, Kraków: Wydawnictwo WAM 2009.

P. Singer, Etyka praktyczna, Książka i Wiedza, Warszawa 2003.       

A. MacIntyre, Krótka historia etyki, Filozofia moralności od czasów Homera do XX w., PWN Warszawa 2000.

G. Reale, Historia filozofii starożytnej T.1-5 W. KUL Lublin 1997-2005.

T. Ślipko, Historia etyki w zarysie, Petrus, Kraków 2010.

22. Kryteria oceny – szczegóły

 

 

Zgodnie z zaleceniami organów kontrolujących.

Zaliczenie przedmiotu - student osiągnął zakładane efekty uczenia się.

Szczegółowe kryteria zaliczenia i oceny z przedmiotu są zamieszczone w regulaminie przedmiotu.

 

         

 

Pozostałe aktualności...
opis do obrazu 17
Karty przedmiotów
11 luty 2023

Etyka zawodowa coacha medycznego

opis do obrazu 17
Karty przedmiotów
11 luty 2023

Filozofia dialogu- Coaching medyczny

opis do obrazu 19
Karty przedmiotów
11 luty 2023

Kompetencje kulturowe- Coaching medyczny

opis do obrazu 19
Karty przedmiotów
11 luty 2023

Semiotyka komunikacji- Coaching medyczny