deklaracja dostępności
Logo Śląskiego Uniwersytetu Medycznego



Filozofia dialogu- Coaching medyczny

Opublikowano: 8 kwiecień 2020Poprawiono: 11 luty 2023
opis do obrazu 17

Karta przedmiotu

Cz. 1

Informacje ogólne o przedmiocie

1. Kierunek studiów: Coaching medyczny

2. Poziom kształcenia: II stopień / profil ogólnoakademicki

3. Forma studiów: studia stacjonarne

4. Rok: I rok / cykl 2020-2022

5. Semestr: II

6. Nazwa przedmiotu: Filozofia dialogu

7. Status przedmiotu: obowiązkowy

8. Treści programowe przedmiotu i przypisane do nich efekty uczenia się

 

Przedstawienie filozoficznych podstaw teorii spotkania/dialogu

Zapoznanie studentów z podstawowymi modelami i zasadami efektywnego kontaktu interpersonalnego

 

 

Efekty uczenia się/odniesienie do efektów uczenia się zawartych w standardach

w zakresie wiedzy student zna i rozumie: EUs_W30, EUs_W59

w zakresie umiejętności student potrafi: EUs_U05

 

9. liczba godzin z przedmiotu

25

10. liczba punktów ECTS dla przedmiotu

1

11. Sposoby weryfikacji i oceny efektów uczenia się

Efekty uczenia się

Sposoby weryfikacji

Sposoby oceny*

W zakresie wiedzy

Zaliczenie pisemne na ocenę  - test

*

W zakresie umiejętności

Obserwacja

*

W zakresie kompetencji

 

*

         

 

* zakłada się, że ocena oznacza na poziomie:

Bardzo dobry (5,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i znacznym stopniu przekraczają wymagany poziom

Ponad dobry (4,5) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i w niewielkim stopniu przekraczają wymagany poziom

Dobry (4,0) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na wymaganym poziomie

Dość dobry (3,5) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na średnim wymaganym poziomie

Dostateczny (3,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na minimalnym wymaganym poziomie

Niedostateczny (2,0) – zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.

 

 

 

Karta przedmiotu

Cz. 2

 

Inne przydatne informacje o przedmiocie

 

12. Jednostka realizująca przedmiot, adres, e-mail:

Zakład Filozofii i Bioetyki, Katedra Nauk Społecznych i Humanistycznych WNoZ w Katowicach, 40-752 Katowice ul. Medyków 12

znh_sekretariat@sum.edu.pl

kszmaglinska@sum.edu.pl

               

 

13. Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za realizację przedmiotu:

dr n. hum. Katarzyna Szmaglińska

 

14. Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji:

brak

 

15. Liczebność grup

Zgodna z uchwałą Senatu SUM

16. Materiały do zajęć

Udostępnia na zajęciach nauczyciel prowadzący

17. Miejsce odbywania się zajęć

e-learning, zgodnie z harmonogramem

18. Miejsce i godzina konsultacji

Informacje dostępne na stronie: filozofia.sum.edu.pl

19. Efekty uczenia się

Numer przedmiotowego efektu uczenia się

Przedmiotowe efekty uczenia się

Odniesienie do efektów uczenia się zawartych w standardach

P_W01

Student zna podstawowe modele i zasady kontaktu interpersonalnego

EUs_W30

P_W02

Student zna antropologiczne koncepcje będące u podstaw różnych modeli (mechanistycznych, biologicznych, holistycznych) sprawowania opieki nad pacjentem

EUs_W59

EUs_U01

Student potrafi nawiązywać efektywny kontakt interpersonalny

EUs_U05

20. Formy i tematy zajęć

Liczba godzin

20.1. Wykłady

10

 Wprowadzenie do filozofii egzystencji i filozofii dialogu.

5

Przegląd głównych koncepcji filozofii dialogu.

5

 

 

20.2. Seminaria

15

Cechy relacji Ja-To, cechy dialogicznej relacji Ja-TY. Warunki i doświadczenie autentyczności i (współ)odpowiedzialności.

 

5

Granice dialogu w doświadczeniu indywidualnym i we wspólnocie  – problem władzy. Dialog w życiu społecznym (relacja Ja-My).

55

Filozofia dialogu a coaching. O możliwościach dialogu między lekarzem a pacjentem.

 

 

 

20.4 Samoksztalcenie

0

 

 

 

 

 

 

21. Literatura

Małgorzata Jantos: Filozofia dialogu: źródła, zasady, adaptacje. Kraków: Wydaw. Oddziału Polskiej Akademii Nauk, PAN, 1997.

Martin Buber: Droga człowieka według nauczania chasydów. Przeł. [z niem.] Gwido Zlatkes. Warszawa: "Cyklady", 2004.

Martin Buber: Opowieści chasydów. Przeł. [z niem.], uwagami i posłowiem opatrzył Paweł Hertz. - Wyd. 3 popr. - Poznań : "W Drodze" ; Warszawa  Fundacja Zeszytów Literackich, 2005.

22. Kryteria oceny – szczegóły

 

 

Zgodnie z zaleceniami organów kontrolujących.

Zaliczenie przedmiotu - student osiągnął zakładane efekty uczenia się.

Szczegółowe kryteria zaliczenia i oceny z przedmiotu są zamieszczone w regulaminie przedmiotu.

 

         

 

Pozostałe aktualności...
opis do obrazu 16
Karty przedmiotów
11 luty 2023

Etyka badań naukowych- Coaching medyczny

opis do obrazu 17
Karty przedmiotów
11 luty 2023

Etyka zawodowa coacha medycznego

opis do obrazu 18
Karty przedmiotów
11 luty 2023

Historia etyki- Coaching medyczny

opis do obrazu 19
Karty przedmiotów
11 luty 2023

Kompetencje kulturowe- Coaching medyczny