deklaracja dostępności
Logo Śląskiego Uniwersytetu Medycznego



Etyka zawodowa coacha medycznego

Opublikowano: 8 kwiecień 2020Poprawiono: 11 luty 2023
opis do obrazu 17

 

Karta przedmiotu

Cz. 1

Informacje ogólne o przedmiocie

1. Kierunek studiów: Coaching medyczny

2. Poziom kształcenia: II stopień / profil ogólnoakademicki

3. Forma studiów: studia stacjonarne

4. Rok: II rok / cykl 2020-2022

5. Semestr: III

6. Nazwa przedmiotu: Etyka zawodowa coacha medycznego

7. Status przedmiotu: obowiązkowy

8. Treści programowe przedmiotu i przypisane do nich efekty uczenia się

 

Przedstawienie etycznych uwarunkowań działalności coachingowej.

Modelowanie umiejętności prowadzenia procesu coachingowego zgodnie ze standardami etycznymi.

Kształtowanie kompetencji prowadzenia badań naukowych zgodnych ze standardami etycznymi.

 

 

 

Efekty uczenia się/odniesienie do efektów uczenia się zawartych w standardach

w zakresie wiedzy student zna i rozumie: EUs_W61

w zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: EUs_K01, EUs_K07, EUs_K11, EUs_K12, EUs_K13, EUs_K15

 

9. liczba godzin z przedmiotu

25

10. liczba punktów ECTS dla przedmiotu

1

11. Sposoby weryfikacji i oceny efektów uczenia się

Efekty uczenia się

Sposoby weryfikacji

Sposoby oceny*

W zakresie wiedzy

Zaliczenie pisemne na ocenę - test

*

W zakresie umiejętności

 

*

W zakresie kompetencji

Obserwacja

*

         

 

* zakłada się, że ocena oznacza na poziomie:

Bardzo dobry (5,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i znacznym stopniu przekraczają wymagany poziom

Ponad dobry (4,5) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i w niewielkim stopniu przekraczają wymagany poziom

Dobry (4,0) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na wymaganym poziomie

Dość dobry (3,5) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na średnim wymaganym poziomie

Dostateczny (3,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na minimalnym wymaganym poziomie

Niedostateczny (2,0) – zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.

 

 

 

Karta przedmiotu

Cz. 2

 

Inne przydatne informacje o przedmiocie

 

12. Jednostka realizująca przedmiot, adres, e-mail:

Zakład Filozofii i Bioetyki, Katedra Nauk Społecznych i Humanistycznych WNoZ w Katowicach, 40-752 Katowice ul. Medyków 12

znh_sekretariat@sum.edu.pl

kszmaglinska@sum.edu.pl

              

 

13. Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za realizację przedmiotu:

dr n. hum. Katarzyna Szmaglińska

 

14. Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji:

brak

 

15. Liczebność grup

Zgodna z uchwałą Senatu SUM

16. Materiały do zajęć

Udostępnia na zajęciach nauczyciel prowadzący

17. Miejsce odbywania się zajęć

e-learning, zgodnie z harmonogramem

18. Miejsce i godzina konsultacji

Informacje dostępne na stronie: filozofia.sum.edu.pl

19. Efekty uczenia się

Numer przedmiotowego efektu uczenia się

Przedmiotowe efekty uczenia się

Odniesienie do efektów uczenia się zawartych w standardach

P_W01

Student zna normy etyczne i przepisy prawa dotyczące praw autorskich, ochrony własności intelektualnej i im pokrewne.

EUs_W61

P_K01

Student jest gotów do ustawicznego kształcenia się przez całe życie

EUs_K01

P_K02

Student jest gotów do dbania o prestiż zawodowy, stosowania się do norm etykiety osobistej i zawodowej

EUs_K07

P_K03

Student jest gotów do wykorzystywania zdolności analitycznych dla rozwiązywania złożonych problemów związanych z wykonywaniem zawodu

EUs_K11

P_K04

Student jest gotów do przestrzegania zasad etycznych w rozwiązywaniu złożonych dylematów moralnych

EUs_K12

P_K05

Student jest gotów do dbania o etyczność prowadzenia badań naukowych

EUs_K13

P_K06

Student jest gotów do kompetentnego formułowania opinii dotyczących zasad wykonywania własnej profesji

 

EUs_K15

20. Formy i tematy zajęć

Liczba godzin

20.1. Wykłady

15

Etyczne uwarunkowania pracy coacha. Kodeks Etyczny Coacha Izby Coachingu, Kodeks ICF.

 

5

Dylemat a trudna sytuacja w pracy coacha. Analiza przykładów.

5

Normy etyczne i przepisy prawa dotyczące praw autorskich, ochrony własności intelektualnej i im pokrewne. 

5

20.2. Seminaria

 

 

 

 

 

 

 

20.3. Ćwiczenia

0

20.4 Samoksztalcenie

10

 

 

 

 

 

 

21. Literatura

Sidor-Rządkowska M., (red.), Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2009.

Sidor-Rządkowska M., Profesjonalny coaching. Zasady i dylematy etyczne w pracy coacha, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.

22. Kryteria oceny – szczegóły

 

 

Zgodnie z zaleceniami organów kontrolujących.

Zaliczenie przedmiotu - student osiągnął zakładane efekty uczenia się.

Szczegółowe kryteria zaliczenia i oceny z przedmiotu są zamieszczone w regulaminie przedmiotu.

 

         

 

 

Pozostałe aktualności...
opis do obrazu 15
Karty przedmiotów
11 luty 2023

Antropologia filozoficzna - Coaching medyczny

opis do obrazu 16
Karty przedmiotów
11 luty 2023

Etyka badań naukowych- Coaching medyczny

opis do obrazu 17
Karty przedmiotów
11 luty 2023

Filozofia dialogu- Coaching medyczny

opis do obrazu 18
Karty przedmiotów
11 luty 2023

Historia etyki- Coaching medyczny