Karta przedmiotu
Cz. 1
Informacje ogólne o przedmiocie |
||||
1. Kierunek studiów: Coaching medyczny |
2. Poziom kształcenia: II stopień / profil ogólnoakademicki 3. Forma studiów: studia stacjonarne |
|||
4. Rok: II rok / cykl 2020-2022 |
5. Semestr: III |
|||
6. Nazwa przedmiotu: Etyka zawodowa coacha medycznego |
||||
7. Status przedmiotu: obowiązkowy |
||||
8. Treści programowe przedmiotu i przypisane do nich efekty uczenia się
Przedstawienie etycznych uwarunkowań działalności coachingowej. Modelowanie umiejętności prowadzenia procesu coachingowego zgodnie ze standardami etycznymi. Kształtowanie kompetencji prowadzenia badań naukowych zgodnych ze standardami etycznymi.
|
||||
Efekty uczenia się/odniesienie do efektów uczenia się zawartych w standardach w zakresie wiedzy student zna i rozumie: EUs_W61 w zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: EUs_K01, EUs_K07, EUs_K11, EUs_K12, EUs_K13, EUs_K15
|
||||
9. liczba godzin z przedmiotu |
25 |
|||
10. liczba punktów ECTS dla przedmiotu |
1 |
|||
11. Sposoby weryfikacji i oceny efektów uczenia się |
||||
Efekty uczenia się |
Sposoby weryfikacji |
Sposoby oceny* |
||
W zakresie wiedzy |
Zaliczenie pisemne na ocenę - test |
* |
||
W zakresie umiejętności |
|
* |
||
W zakresie kompetencji |
Obserwacja |
* |
||
* zakłada się, że ocena oznacza na poziomie:
Bardzo dobry (5,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i znacznym stopniu przekraczają wymagany poziom
Ponad dobry (4,5) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i w niewielkim stopniu przekraczają wymagany poziom
Dobry (4,0) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na wymaganym poziomie
Dość dobry (3,5) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na średnim wymaganym poziomie
Dostateczny (3,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na minimalnym wymaganym poziomie
Niedostateczny (2,0) – zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Karta przedmiotu
Cz. 2
Inne przydatne informacje o przedmiocie |
|
|||
12. Jednostka realizująca przedmiot, adres, e-mail: Zakład Filozofii i Bioetyki, Katedra Nauk Społecznych i Humanistycznych WNoZ w Katowicach, 40-752 Katowice ul. Medyków 12 znh_sekretariat@sum.edu.pl kszmaglinska@sum.edu.pl
|
|
|||
13. Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za realizację przedmiotu: dr n. hum. Katarzyna Szmaglińska |
|
|||
14. Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji: brak |
|
|||
15. Liczebność grup |
Zgodna z uchwałą Senatu SUM |
|||
16. Materiały do zajęć |
Udostępnia na zajęciach nauczyciel prowadzący |
|||
17. Miejsce odbywania się zajęć |
e-learning, zgodnie z harmonogramem |
|||
18. Miejsce i godzina konsultacji |
Informacje dostępne na stronie: filozofia.sum.edu.pl |
|||
19. Efekty uczenia się |
||||
Numer przedmiotowego efektu uczenia się |
Przedmiotowe efekty uczenia się |
Odniesienie do efektów uczenia się zawartych w standardach |
||
P_W01 |
Student zna normy etyczne i przepisy prawa dotyczące praw autorskich, ochrony własności intelektualnej i im pokrewne. |
EUs_W61 |
||
P_K01 |
Student jest gotów do ustawicznego kształcenia się przez całe życie |
EUs_K01 |
||
P_K02 |
Student jest gotów do dbania o prestiż zawodowy, stosowania się do norm etykiety osobistej i zawodowej |
EUs_K07 |
||
P_K03 |
Student jest gotów do wykorzystywania zdolności analitycznych dla rozwiązywania złożonych problemów związanych z wykonywaniem zawodu |
EUs_K11 |
||
P_K04 |
Student jest gotów do przestrzegania zasad etycznych w rozwiązywaniu złożonych dylematów moralnych |
EUs_K12 |
||
P_K05 |
Student jest gotów do dbania o etyczność prowadzenia badań naukowych |
EUs_K13 |
||
P_K06 |
Student jest gotów do kompetentnego formułowania opinii dotyczących zasad wykonywania własnej profesji
|
EUs_K15 |
||
20. Formy i tematy zajęć |
Liczba godzin |
|||
20.1. Wykłady |
15 |
|||
Etyczne uwarunkowania pracy coacha. Kodeks Etyczny Coacha Izby Coachingu, Kodeks ICF.
|
5 |
|||
Dylemat a trudna sytuacja w pracy coacha. Analiza przykładów. |
5 |
|||
Normy etyczne i przepisy prawa dotyczące praw autorskich, ochrony własności intelektualnej i im pokrewne. |
5 |
|||
20.2. Seminaria |
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
20.3. Ćwiczenia |
0 |
|||
20.4 Samoksztalcenie |
10 |
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
21. Literatura |
||||
Sidor-Rządkowska M., (red.), Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2009. Sidor-Rządkowska M., Profesjonalny coaching. Zasady i dylematy etyczne w pracy coacha, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012. |
||||
22. Kryteria oceny – szczegóły |
|
|||
Zgodnie z zaleceniami organów kontrolujących. Zaliczenie przedmiotu - student osiągnął zakładane efekty uczenia się. Szczegółowe kryteria zaliczenia i oceny z przedmiotu są zamieszczone w regulaminie przedmiotu.
|
||||