Karta przedmiotu
Cz. 1
Informacje ogólne o przedmiocie |
||||
1. Kierunek studiów: Coaching medyczny |
2. Poziom kształcenia: II stopień / profil ogólnoakademicki 3. Forma studiów: studia stacjonarne |
|||
4. Rok: I rok / cykl 2020-2022 |
5. Semestr: II |
|||
6. Nazwa przedmiotu: Antropologia filozoficzna |
||||
7. Status przedmiotu: obowiązkowy |
||||
8. Treści programowe przedmiotu i przypisane do nich efekty uczenia się
Przedstawienie filozoficznych uwarunkowań działalności medycznej. Zapoznanie studentów z głównymi koncepcjami antropologii filozoficznej. Zaznajomienie z metodami krytycznego myślenia i prowadzenia logicznej argumentacji. |
||||
Efekty uczenia się/odniesienie do efektów uczenia się zawartych w standardach w zakresie wiedzy student zna i rozumie: EUs_W59 w zakresie umiejętności student potrafi: EUs_U14 w zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: EUs_K01
|
||||
9. liczba godzin z przedmiotu |
25 |
|||
10. liczba punktów ECTS dla przedmiotu |
1 |
|||
11. Sposoby weryfikacji i oceny efektów uczenia się |
||||
Efekty uczenia się |
Sposoby weryfikacji |
Sposoby oceny* |
||
W zakresie wiedzy |
Zaliczenie na ocenę - test |
* |
||
W zakresie umiejętności |
Obserwacja |
* |
||
W zakresie kompetencji |
Obserwacja |
* |
||
* zakłada się, że ocena oznacza na poziomie:
Bardzo dobry (5,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i znacznym stopniu przekraczają wymagany poziom
Ponad dobry (4,5) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i w niewielkim stopniu przekraczają wymagany poziom
Dobry (4,0) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na wymaganym poziomie
Dość dobry (3,5) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na średnim wymaganym poziomie
Dostateczny (3,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na minimalnym wymaganym poziomie
Niedostateczny (2,0) – zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Karta przedmiotu
Cz. 2
Inne przydatne informacje o przedmiocie |
|
|||
12. Jednostka realizująca przedmiot, adres, e-mail: Zakład Filozofii i Bioetyki, Katedra Nauk Społecznych i Humanistycznych WNoZ w Katowicach, 40-752 Katowice ul. Medyków 12 znh_sekretariat@sum.edu.pl kszmaglinska@sum.edu.pl
|
|
|||
13. Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za realizację przedmiotu: dr n. hum. Katarzyna Szmaglińska |
|
|||
14. Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji: brak |
|
|||
15. Liczebność grup |
Zgodna z uchwałą Senatu SUM |
|||
16. Materiały do zajęć |
Udostępnia na zajęciach nauczyciel prowadzący |
|||
17. Miejsce odbywania się zajęć |
e-learning, zgodnie z harmonogramem |
|||
18. Miejsce i godzina konsultacji |
Informacje dostępne na stronie: filozofia.sum.edu.pl |
|||
19. Efekty uczenia się |
||||
Numer przedmiotowego efektu uczenia się |
Przedmiotowe efekty uczenia się |
Odniesienie do efektów uczenia się zawartych w standardach |
||
P_W01 |
antropologiczne koncepcje będące |
EUs_W59 |
||
P_U01 |
dostrzec i szanować uwarunkowania kulturowe, religijne i etniczne w pracy |
EUs_U14 |
||
P_K01 |
ustawicznego kształcenia się przez całe życie |
EUs_K01 |
||
|
|
|
||
20. Formy i tematy zajęć |
Liczba godzin |
|||
20.1. Wykłady |
15 |
|||
Wprowadzenie do antropologii filozoficznej (Nauki szczegółowe a filozofia. Pytanie o człowieka jako pytanie filozofii. Pojęcie i dyscypliny antropologii. Antropologia biologiczna a filozoficzna. Antropologia kulturowa a antropologia filozoficzna. Problematyka filozofii człowieka. Metody stosowane w antropologii filozoficznej) |
5 |
|||
Przegląd głównych koncepcji filozofii człowieka. Nurt materialistyczno-mechanistyczny, fenomenologiczny, egzystencjalno-indywidualistyczny, egzystencjalno-dialogiczny, personalistyczno-aktywistyczny. |
5 |
|||
Etyczne i antropologiczne implikacje przyjmowanych w medycynie modeli człowieka. Medycyna holistyczna. Pacjent jako osoba. |
5 |
|||
20.2. Seminaria |
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
20.3. Ćwiczenia |
0 |
|||
20.4 Samoksztalcenie |
10 |
|||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
21. Literatura |
||||
J. Baggini, P.S. Fosl: Przybornik filozofia. Kompendium metod i pojęć filozoficznych. Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 2010. K. Wieczorek, D. Kubok, A. Noras, M. Wojewoda: Podstawy filozofii dla uczniów i studentów. Wydawnictwo Videograf SA, Chorzów 2012. A. Jonkisz, L. Niebrój (red.): Wprowadzenie do filozofii. Podręcznik dla studentów kierunków medycznych. Katowice 2013.
|
||||
22. Kryteria oceny – szczegóły |
|
|||
Zgodnie z zaleceniami organów kontrolujących. Zaliczenie przedmiotu - student osiągnął zakładane efekty uczenia się. Szczegółowe kryteria zaliczenia i oceny z przedmiotu są zamieszczone w regulaminie przedmiotu.
|
||||